Atunci cand esti antreprenor sau responsabil de marketing si comunicare intr-o companie, aparitiile media sunt un element cheie in dezvoltarea notorietatii brandului si in promovarea companiei. Am facut o lista scurta cu:
⛔️ Greseli de PR pe care sa le eviti daca:
✅ vrei sa ai o relatie buna cu mass-media
✅ vrei sa ai un interviu de succes
✅ vrei sa iti creezi mai multe oportunitati de aparitii in presa
✅ vrei sa ai o conexiune reala cu publicul tau tinta
✅ vrei sa apari in presa cu subiecte interesante
✅ vrei sa promovezi o imagine profesionista despre tine sau compania pe care o reprezinti
Deci, cele mai frecvente greseli
– sa crezi ca advertorialul sau materialul publicitar poate fi distribuit gratuit, precum materialul de PR
– sa creezi un material concentrat doar pe ce vrei tu sa prezinti, fara niciun pic de focus pe nevoile presei sau ale publicului tinta
– sa ceri la aprobat materialul scris de jurnalist post-interviu
– sa raspunzi tarziu sau deloc la o solicitare de presa sau la un interviu
– sa spui ceva ce nu voiai sa spui si sa nu ai curajul sa ii spui jurnalistului si sa previi publicarea acelei informatii
– sa nu iti stabilesti de dinaintea interviului mesajele cheie
– sa nu faci media training inainte de interviu sau aparitie TV
– sa nu iti pregatesti subiectul sau sa nu iti faci propria documentare inainte de a vorbi pe o tema
– sa te astepti sa stabilesti tu intrebarile
– sa crezi ca efortul pentru generarea unei aparitii media inseamna doar cele 30 de minute cat dureaza conversatia, cele 2 ore cat formulezi raspunsurile la interviu sau cele 2-5 minute cat apari la TV
– sa crezi ca PR-ul inseamna sa platesti media
Ce alte greseli frecvente de PR ati mai observat sau ati facut la inceputul carierei?