M-am tot gandit de ce e asa o mare provocare sa construiesti un brand personal, mai ales cand ai deja o groaza de cunostinte si stii ca ai multe lucruri valoroase de zis.
Si mi-am dat seama ca si in cazul meu si in cazul altor persoane cu care lucrez cea mai mare provocare in consolidarea brandului personal este nu lipsa timpului, ci lipsa disponibilitatii si energiei creatoare.
Cum asa? Si atunci de ce folosim timpul ca scuza pentru a nu construi ceva in favoarea noastra?
Lipsa timpului este prima, cea mai de suprafata cauza pe care o putem identifica.
Suntem ocupati, nu avem timp, cand sa mai facem si asta?!
Cand, de fapt…
Este oare cu adevarat o chestiune de timp sau e mai degraba o chestiune de resurse personale si disponibilitate?
Ca sa scrii, sa realizezi ceva creativ, sa selectezi fotografii, mesaje, subiecte de comunicat si idei valoroase trebuie sa ai in primul rand disponibilitate mentala si energie, resurse de care de multe ori nu mai dispunem la sfarsitul unei zile de munca, dupa o zi sau o saptamana plina de agitatie si provocari.
Si atunci decidem sa ne mai alocam cateva resurse pentru relaxare, odihna, spatiu de “in sfarsit, ne mai mobilizat resurse, ne mai decis nimic, ne mai gandit”.
Si e fairplay sa fie asa, e normal si logic sa iti doresti sa mai conservi putina energie sa mai salvezi putin din energie.
Pentru ca in cele deja aproape 12 ore de cand ne-am trezit am tot golit visteria de resurse, am tot tras de noi sa facem lucruri, sa mobilizam oameni, sa demaram proiecte, sa determinam actiune, sa luam decizii, sa ne asumam responsabilitati si consecinte sau rezultate. Am tot gestionat provocari, nemultumiri (ale noastre si ale celorlalti), am tot dat resurse pentru a tine permanent lucrurile in echilibru.
Si apoi, la final de zi ne asteptam sa fim ca noi, tot cu energie, tot cu resurse, tot cu disponibilitate sa mai avansam un pas si pe acest celalalt al nu stiu catelea proiect important din viata noastra.
De multe ori, cu tot cu dus si luat copii de la scoala/gradinita, cu tot cu facut ordine, mancare, naveta pana la si de la munca, nu mai realizam cand e prea mult. Si tot alergam incolo-incoace. Si de multe ori lasam pe ultimul loc proiecte importante pentru noi. Si da, e vorba si despre prioritizare, dar uneori pur si simplu e prea mult si nu exista scuze care sa motiveze de ce te-ai epuiza.
Si tot jonglezi cumva intre toate. Si inevitabil trebuie sa lasi ceva deoparte. Iar uneori acesta este lucrul la brandul personal. Care, din pacate, inseamna castiguri neobtinute in statut profesional, pozitionare in bransa, o promovare, mai multi clienti, mai multi bani, mai multa plus-valoare generata in lume. Mai multi oameni valorosi pe care nu ti-ai dat sansa sa ii cunosti, sa interactionezi cu ei.
Si asa ajungi la 40 de ani, sa ai o cariera extraordinara in spate, sa stii o groaza de lucruri si sa iti dai seama ca nu ai facut suficient pentru tine si pentru misiunea ta.
Dar acelasi lucru se poate intampla si la 20-30 de ani. Sa iti dai seama ca nu ti-ai pus know-how-ul in slujba celorlti. Ca nu ti-ai indeplinit misiunea.
Asa ca cred ca asta este de fapt cea mai mare provocare si constientizare de facut in consolidarea unui brand personal, nu lipsa timpului. Ci lipsa spatiului pentru creativitate, lipsa energiei creatoare si a puterii sa mai faci inca ceva dupa ce deja ti-ai consumat deja 90% din resurse pentru alte o suta de obiective.
Si da, poate trebuie sa iti asumi ca nu o sa poti sa fii prezent tot timpul, ca trebuie sa iti iei niste masuri de precautie ca sa ai o anumita consecventa, si sa iti asumi ca indiferent de cate ori renunti, amani, te lasi, de atatea ori o sa tot reincepi, o sa te remobilizezi si o sa incepi sa faci iarasi lucruri pentru tine.
Pentru ca atat ca antreprenor, cat si ca profesionist, se intampla de multe ori ca numarul ideilor si proiectelor misto pe care vrei sa le duci sa depaseasca resursele financiare si umane pe care in momentul acela le ai. Si e ok si sa fii complesit, depasit si sa nu le poti face pe toate deodata.
Citeste mai multe articole despre branding personal la sectiunea Articole de pe blog.