Cine este Mariana si care e povestea Maruan?
Numele meu este Mariana Cismaru, am 34 de ani, am studiat litere si marketing la ASE, am lucrat in problem solving, PR si marketing si am cochetat de cand ma stiu cu latura artistica, simtind mereu nevoia sa fac ceva creativ. De 5 ani, de cand am devenit si mama, aceasta nevoie s-a simtit din ce in ce mai acut, incercand diverse forme, pana cand am ajuns la vitralii, acest mestesug castigandu-mi iremediabil inima. In tot acest parcurs s-a nascut si numele de Maruan, un joc de litere pornit de la numele meu.
Cum ai descrie arta vitraliului si care este legatura ei cu actualitatea?
Arta viraliului este ca o poveste, nascuta din inspiratie, munca si indrazneala. Desi vitraliile vechi pastrau o nota solemna, fiind folosite predominant in lacase de cult, prin tehnica tiffany ele au capatat un suflu de libertate, devenind mai simplu de creat forme noi, desi munca din spatele acestei tehnici necesita mai multa migala. Prin aceasta tehnica piesele folosite pot fi din ce in ce mai mici, unghiurile mai indraznete decat ce permite sina de plumb, iar modelele create mult mai variate.
Cum ai descoperit acest tip de arta si unde ar putea copiii din ziua de azi sa o exploreze?
Primele vitralii care mi-au marcat copilaria sunt cele din Palatul Culturii din Targu Mures. Am mai vazut vitralii pana atunci, insa acestea au avut un impact important, facandu-ma sa privesc de atunci mereu prin geamurile monumentelor pe care le-am vizitat. E ceva magic in modul cum lumina pune in valoare bucatile de sticla colorate, incurajandu-le sa spuna povesti. Imi doresc ca intr-o zi sa pot deschide usile atelierului meu astfel incat cei curiosi, adulti si copii, sa vada cum se creeaza un vitraliu si sa invete la randul lor sa faca asta.
Care e secretul pentru a aduce o arta straveche in actualitate, in trendurile de astazi, astfel incat oamenii sa cumpere produsele tale?
Un vitraliu nu trebuie sa prezinte doar un model clasic, poate fi personalizat dupa sufletul doritorului. Asta e si frumusetea, ca nu exista limita in ceea ce priveste modelul. Iar pe langa modul clasic de a include vitraliul in tocul unui geam sau a unei usi, se pot crea o multitudine de obiecte decorative. Eu lucrez acum la o colectie de obiecte decorative pentru dining.
Care sunt produsele pe care le creezi si ce iti propui sa transmiti prin ele?
Creez tablouri, coastere, place-mats, suncatchers, inspirate de si impreuna cu clientii mei, carora vreau sa le ofer un obiect de arta care sa ii bucure, sa le capteze atentia in diferite momente ale zilei, pentru ca, in functie de lumina care atinge obiectul, vitraliile devin cameleoni. Sper ca obiectele mele sa ii incurajeze sa isi aleaga decorul locuintelor cu scop si intentie, decor care sa spuna povestea lor, piesa cu piesa.
Cum arata o zi de lucru la atelier si cum concepi designul pe care il lucrezi?
In functie de stadiul in care sunt cu lucrul la un vitraliu, zilele la atelier sunt diferite. Mai intai fac o schita, doua-trei, pana am o idee de cum vreau sa arate acel vitraliu. Apoi o transpun pe o coala mare in design 1:1, aleg sticla care va merge in fiecare bucata, tai, finisez marginile, ma asigur ca toate bucatile de sticla se potrivesc perfect, infoliez, sudez, tratez sudura. E o munca laborioasa si fiecare piesa e inspirata fie din viata mea, fie de persoanele care o comanda.
Care este si cum ai defini publicul tau tinta? Cum faci sa ajungi la el?
Nu exista diferentiere de gen si varsta in ceea ce priveste publicul meu, deoarece e format din toti cei care iubesc artele decorative si care doresc obiecte diferite si personalizate. Pana acum am creat pentru oameni din jurul meu care au calcat pragul primei mele expozitii si au fost incantati de ce au vazut, fie ca au achizitionat tablourile create de mine sau au comandat obiecte personalizate. Insa in ce priveste promovarea, ma ajuta faptul ca am lucrat in domeniul marketingului si ma pot folosi de acele unelte.
Numeste trei provocari din acest domeniu.
Sticla, plumbul, inspiratia care mai loveste chiar si cand modelul final e stabilit si ma poate face sa ma indoiesc ca am ales bine.
Unde iti propui sa duci aceasta pasiune și business-ul pe care îl creezi?
Planul pe termen lung exista deja, dar imi place sa o iau pas cu pas, sa nu sar etape importante, asa ca, pe termen mediu, scopul este sa duc obiectele in cat mai multe case si sa primesc in atelierul meu oameni care doresc sa isi gaseasca o noua pasiune, sau doar sa afle cum se creaza un vitraliu.
Ce a contat cel mai mult in decizia ta de a renunta la job-ul din corporație si a-ti deschide un business intr-o zona creativa?
Desi imi doream sa fac acest pas de ceva timp, a fost „divinitatea” care m-a impins de la spate printr-o circumstanta si m-a fortat sa spun: daca nu acum, atunci ce mai astept?
Ce stie lumea mai putin despre tine si munca ta si nu se regaseste intre intrebarile mele?
Sa creez un obiect din vitraliu dureaza minim 15 ore pentru cel mai simplu model creat pana acum. Nu conteaza daca un obiect e mic sau mare, numarul de ore se aduna in functie si de numarul de piese care intra in obiectul final, cu cat mai mic, cu atat mai migalos.
Unde te poate gasi lumea?
Ma puteti gasi pe site-ul www.maruan.ro, pe Facebook @maruan.ro si pe Instagram @maruan_nuoi.
Pentru mai multe interviuri cu Oameni Inspiratie, va invit aici, iar alte povesti personale puteti citi aici.
Daca cunoasteti alti oameni inspirationali pe care v-ati dori sa ii promovati si sa ii ajutati sa creasca, spuneti-mi ce va face sa ii admirati, si haideti sa ii facem cunoscuti impreuna!