Categories
Oameni inspirație

Interviu cu Ramona Burda Sălășan, organizatoare de evenimente de retreat

Pentru minte, trup si suflet

Astazi va fac cunostinta cu una dintre cele mai cunoscute organizatoare de evenimente de retreat, relaxare si dezvoltare personala din ultimii 2 ani. Am cunoscut-o accidental, printr-un eveniment de pe Facebook si de atunci mi-am dorit mereu sa ajung la unul dintre evenimentele ei. Este vorba despre Ramona Burda Salasan, o femeie care creeaza contexte in care sa ne simtim bine, sa adoptam noi obiceiuri sanatoase si, mai ales, sa ne facem timp pentru noi.

Cine esti tu si ce ar trebui sa stie lumea despre tine?

Sunt Ramona Burda Salasan, cea care sta in spatele proiectului Retreat Camps, am un business in turism de peste 5 ani, am organizat intr-un an peste 12 evenimente de retreat de mai multe zile si peste 35 de evenimente de o zi, mici parti din ceea ce este un retreat. Am 42 de ani si am un baietel de 3 ani, care este sufletul si inima mea.

Cum reusesti sa impaci rolurile de femeie, mama si antreprenoare? Reusesti sa pastrezi un echilibru?

Nu este foarte usor, mai ales ca cel mic inca doreste multa atentie, insa de putin timp a inceput sa mearga la gradinita si pot sa imi organizez altfel timpul. Am avut inca de la inceput sprijinul si ajutorul parintilor si sotului, care au fost alaturi de mine. Unul dintre motivele pentru care initial mi-am dorit un business propriu a fost pentru a putea petrece cat mai mult timp cu familia. Si ma bucur ca drumul meu m-a dus catre acest proiect, deoarece chiar daca este foarte multa munca, cel putin pot avea un program flexibil si chiar si la „munca” il pot lua pe cel mic cu mine (cu ajutoarele din dotare, bineinteles).

Care e povestea Retreat Camps si cum se regăsesc valorile tale profunde in acest proiect?

Povestea Retreat Camps a inceput in 2020, cand trebuia sa am un eveniment de retreat pentru un grup de turisti englezi. Pana atunci eu am mai organizat diverse tururi pentru straini inca din 2015, insa acesta trebuia sa fie primul eveniment de retreat. Din cauza pandemiei, acest eveniment s-a anulat si atunci mi-a venit ideea de a organiza ceva asemanator, dar de data aceasta pentru cei din Romania, adaptat nevoilor si cerintelor lor.

Am ales tema principala a acestor evenimente „obiceiuri sanatoase” tocmai pentru ca sunt sigura ca noi cu totii avem foarte multe de schimbat in obiceiurile noastre de zi cu zi, atat cele legate de trup, dar mai ales de cele legate de minte si suflet. Astfel ,valorile mele se regasesc in tot ceea ce inseamna acest proiect.

Cum a fost pentru tine trecerea de la angajata la antreprenoare si ce le-ai spune femeilor care vor sa faca acest pas, dar le lipseste curajul sau increderea in ele?

Sincer nu este usor sa lasi un job intr-o multinationala, bine platit, in care ai o gramada de beneficii, esti respectata, in care chiar iti place ceea ce faci si unde stii ca locul iti este asigurat pentru o perioada destul de mare de timp, nu ai riscuri foarte mari si nici nu depinzi prea mult de cei din jurul tau.

Insa daca in domeniul bancar (unde am lucrat peste 15 ani) imi placea, sau asa aveam eu impresia, acum in cadrul acestui business in sfarsit am inteles ce inseamna sa iti placa ceea ce faci. Inseamna sa faci neconditionat, sa vrei sa lucrezi zi si noapte, sa nu vrei sa dormi, sa mananci, sa pleci in concediu, sa faci nimic altceva decat munca ta.

Da, asta inseamna. Sincer. Pe bune. Exact asta simt. Orice altceva mi se pare pierdere de timp (exceptie face timpul petrecut cu cei dragi). Deci asta pot sa le spun fetelor care vor sa faca acest pas. Daca isi gasesc un business la care ar munci zi si noapte, fara sa fie platite, atunci sa mearga mai departe cu incredere ca sigur vor reusi. Secretul sta in pasiunea si daruirea cu care faci un lucru si atunci cu siguranta va iesi si iti va aduce beneficii pe toate planurile.

Care dintre proiectele pe care le organizezi iti este cel mai drag si de ce?

Cele mai dragi imi sunt Retreaturile de femei. Deoarece ele sunt mult mai deschise si mai cooperante, mai doritoare de experiente inedite, transformationale, de cunoastere, de dezvoltare personala si de imbunatatire a stilului de viata. Totodata imi place sa ma ocup de organizarea Retreaturilor dedicate femeilor deoarece aleg activitatile pe sufletul meu, asa cum mi-as dori eu sa fie daca as fi in pielea participantelor.

De ce sunt speciale evenimentele Retreat Camps?

Pentru ca sunt facute din suflet, iar cei care sunt invitati pentru a sustine activitatile sunt specialisti in acele domenii, dar in primul rand sunt pasionati si doritori de a transmite mai departe din ceea ce sunt ei. In alta ordine de idei, sunt foarte variate, atat ca activitati cat si ca nisa careia se adreseaza (avem evemimente dedicate femeior, dar si pentru familii, pentru cupluri, mixte, cu diferite teme, mama si copilul, etc).

Pe parcursul evenimentului activitatile sunt foarte multe si din diverse domenii, intocmai pentru ca participantii sa aiba ce sa aleaga, in cazul in care nu rezoneaza cu vreo activitate, in acelasi timp fiind liberi sa isi ia timp pentru ei. Totodata, la aceste evenimente vin oameni care sunt pe aceeasi unda de vibratie, se leaga prietenii, iar cand se intorc acasa sunt ca intr-o familie si tin legatura unii cu altii, chiar si dupa eveniment. Oamenii vin din toate colturile tarii, deci iti faci prieteni din orase in care poate nici nu ai fost vreodata.

Nu foarte multă lume stie, dar e foarte multa munca in spatele unui eveniment. Cum reusesti sa te mentii mereu organizata, motivata si cu o vorbăa buna pentru toata lumea?

Cum spuneam si mai sus, secretul sta in pasiunea pe care o pui in ceea ce faci. Faptul ca sunt organizata cred ca sta in firea mea, cam greu sa devii organizat daca nu esti asa tu prin felul de a fi. Categoric ca si eu folosesc liste cu ceea ce am de facut, mementouri, prioritizari, etc.  Postarile, raspunsul catre clienti, promovare, fac in orice moment (fie ca alaptez, adorm copilul, cateodata cand mananc, cand vorbesc la telefon, cand conduc, la semafor, pe strada, cand fac curat, cand fac mancare, cand supraveghez copilul in timp ce se joaca, cand ma uit la tv, cand respir J ).  In rest, ma gandesc la ce am de facut, chiar si in timpul dusului, pun remindere, imi iau notite non stop despre posibili invitati, posibile activitati, posibile locatii, etc.     

Cât timp durează de la concept si pana la primirea participantilor, procesul de organizare si planificare a unui eveniment Retreat Camps?

In general organizez evenimenetele cu mult timp inainte. Deja de prin luna iunie 2021 am rezervat unele locatii pentru anul viitor si am inceput sa gandesc evenimentele pentru 2022. De obicei am nevoie de cel putin 2-3 luni sa organizez un eveniment cap-coada.

Si asta inseamna sa aleg tipul evenimentului, sa aleg locatia, invitatii, activitatile, sa promovez evenimentul, sa vorbesc cu cei care vor sa se inscrie, pe urma cand se apropie evenimentul sau chiar cu o luna inainte deja ma gandesc ce cadouri si surprize sa le fac, pe urma cand sunt inscrisi ma gandesc cum sa fac aranjarea in camere, meniu (acolo unde gatim noi), programul cu activitatile pe ore si chiar aranjarea in masini in saptamana de dinainte, plus multe alte detalii.

S-a intamplat mai rar cand ne-a venit ideea unui eveniment inainte cu o luna si ceva si l-am organizat asa, pe repede inainte, dar asta s-a intamplat rar si eu prefer sa le am organizate din timp.

Ce spun culorile brandului Retreat Camps despre compania ta si despre evenimentele pe care le organizezi?

Culorile reprezinta varietatea de activitati pe care care noi le oferim in cadrul evenimentelor, iar faptul ca sunt pastelate simbolizeaza linistea pe care o obtii in timpul si dupa un eveniment Retreat Camps. Verdele inseamna natura, movul inseamna energia pozitiva, albastrul linistea sufleteasca, iar galbenul lumina si soarele dinauntrul nostru.

Care e secretul pentru a aduce alături de tine atâția oameni frumoși – colaboratori, parteneri și participanti?

Secretul consta in pasiunea, devotamentul, dragul, relaxarea in tot ceea ce fac legat de acest business. Si probabil ca unda de vibratie prin care atrag toti acesti oameni minunati.

Care sunt următoarele evenimente pe care le organizezi și cui se adresează?

Urmatoarele evenimente sunt:

Cele de cateva zile (de retreat):

Cetatile Dacice si Meditatie in Sanctuar, care va avea loc in 05-07 Noiembrie, in jud. Hunedoara, Cetatile Dacice din Muntii Orastiei.

Retreat traditional, in 27-30 Noiembrie, in jud. Hunedoara, in Tinutul Padurenilor.

Pe langa evenimentele de retreat mai organizez diverse evenimente si excursii locale (in jurul Aradului si Timisoarei, la producatori locali, in locuri autentice, interesante sau in locuri energetice, obiective turistice mai putin cunoscute, vizita de locuri pitoresti, cu ghid si experiente inedite), cum ar fi:

Art terapie prin modelarea lutului

Terapie prin arta teatrala

Dans constient

Diverse evenimente in Gradina cu Mirodenii, cum a fost de exemplu Sarbatoarea Dovleacului

Drumetii, cum a fost cea de la Pietrele Megalitice

Picnic cu degustare de produse la o ferma locala super moderna si frumoasa.

Pe Ramona o gasiti la www.retreat-camps.com si pe Facebook, aici.

Iar pentru alte interviuri cu Oameni inspiratie, apasati aici.

One reply on “Interviu cu Ramona Burda Sălășan, organizatoare de evenimente de retreat”

Acesta poate fi cel mai simplu si cel mai bun sfat pe care l-am intalnit vreodata despre acest subiect. Va multumim pentru aceasta postare foarte utila de pe blog. In plus, imi place sa scriu articole care au incorporat un ton personal. Simt ca il face pe cititorul tau sa se simta mai important si inclinat sa ma creada mai mult. In plus, suna mai real si nu vine niciodata de la un robot. Imi place sa-mi fac vizitatorii sa se simta importanti si speciali. Vreau sa le las sa aiba cele mai bune sfaturi despre cum sa faca fata unor probleme importante precum aceasta.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *