Repet, lumea habar nu are cat de mult se munceste in comunicare. Cate tipuri de materiale diferite trebuie sa creezi incontinuu, cate materiale ai nevoie pentru un eveniment, cate proiecte ai de gestionat in acelasi timp, de cele mai multe ori urgent si cu o responsabilitate extraordinara: reputatia unei companii, relatia cu jurnalistii, perceptia clientilor asupra business-ului.
De multe ori am auzit formularea “fetele de la comunicare” – de parca ne jucam cu floricele si singurul nostru rol de pe planeta este sa facem lucrurile sa arate bine.
Habar nu are lumea cat de multa gandire, strategie si munca se afla in spatele unor proiecte care par interesante, frumoase sau care sunt pur si simplu utile.
Cati oameni trebuie sa aduci impreuna la aceeasi masa ca sa generezi strategia si continutul, cate runde de feedback si du-te vino in continuu se intampla pana sa iasa materialul in public. Cat trebuie sa explici si sa educi pentru ca munca ta sa fie inteleasa.
Cate cerinte nerealiste si cate situatii absurde e nevoie sa gestionezi, toate ca sa te asiguri ca duci la bun sfarsit un proiect.
E o responsabilitate extraordinara, de care oamenii de comunicare ar trebui sa vorbeasca mai des pentru ca munca noastra sa fie inteleasa.
Jobul de expert in comunicare externa sau specialist in relatii publice se duce, de cele mai multe ori, cu multe ore de lucru peste program, mese luate pe fuga, concedii cand se poate, nu cand e nevoie, lucruri pe care de cele mai multe ori nici angajatorii si nici clientii nu le percep, indiferent de dimensiunea companiei.
Succesul proiectelor se duce, de cele mai multe ori cu sacrificii. Sacrificii pe care omul de PR din toata lumea le face din dorinta de a-si vedea munca dusa la bun sfarsit si pentru rezultate. Din pasiune si determinare. Dar asta nu inseamna ca e simplu. Sau usor. Sau ca nu te consuma, streseaza, oboseste.
Si sunt sigura ca sunt si alte profesii cu aceeasi perceptie gresita. Ca sunt oameni care iau bani degeaba. Tu regasesti asta in profesia ta?
#pr #strategie # #business
One reply on “Lumea habar nu are cat de mult se munceste in comunicare”
Lumea habar nu are cat se munceste in general, in afara unui domeniu in care are o experienta minima. Cred ca persoanele care trec printr-un job executiv si care au o implicare activa in indeplinirea atributiilor pot cuantifica volumul de munca.
Si totusi traim vremuri in care doar pentru executiv este important volumul de munca, produsul in sine, finalul da valoare in ochii unui manager.