Categories
Insighturi de comunicare

Rolul employer branding-ului in recrutarea oamenilor

Vorbeam zilele astea cu un #recrutor al unei companii importante care spunea ca e tot mai dificil sa convingi oamenii sa aplice la joburi si ca e nevoie sa faca ceva in plus pentru a-i atrage. Odata cu pandemia, foarte multi candidati isi doresc roluri remote, dar ca sunt business-uri care functioneaza in principal pe baza muncii din teren, cum ar fi logistica, horeca, fabrici etc.

Printre ideile despre care discutam – pentru ca discutia era in principal despre #employerbranding – una dintre concluziile mele a fost ca oamenii nu vin intr-o companie doar pentru ca au auzit ca acolo e bine, ca sunt salarii mari, oportunitati de crestere sau o cultura organizationala faina.

Oamenii aplica in general mai mult la #branduri cunoscute. La companii care si-au facut bine treaba in crearea unui brand, a unei reputatii, a unei comunicari bune in social media.

Asa ca solutia pentru departamentele mari de recrutare care se chinuie sa scoata mereu din palarie oameni noi, sa aduca oameni care sa creeze plus-valoare in companie, sta in #comunicare: branding strategic, comunicare online, dar si in presa, si da, employer branding facut cu cap. Si apoi site-urile de aplicatii vor exploda.

Pentru ca piata are nevoie de joburi. Dar nu orice joburi. Iar companiile cunoscute sunt cele mai ravnite. Chiar daca exista o dinamica mare in piata fortei de munca.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *