Cred ca ceea ce gresim mult in business este ca:
⛔nu facem follow-up cu oamenii dupa intalniri, sa le multumim ca au fost acolo, ca au contribuit si sa le recunoastem meritele
⛔tratam oamenii tranzactional, cu aceeasi atitudine cu care tratam taskurile si obiectele
⛔ne asteptam ca ei sa ne satisfaca anumite nevoi, iar daca nu o fac ne comportam de parca pentru asta i-am cumparat
⛔tratam oamenii ca pe instrumente, de la care doar luam lucruri, cerem deadline-uri, asteptam sa realizeze obiective, dar nu ne uitam cum ii putem ajuta si noi pe ei in job-ul lor
⛔nu cream relatii, nu ne intereseaza sa intelegem ce sta dincolo de profilul lor de profesionisti, iar cand nu mai fac performanta nu ne intereseaza cauza, decat rezultatul
⛔daca suntem manageri alegem o relatie manager-angajat impersonala, doar task oriented
⛔nu ne concentram deloc sau neconcentram prea putin pe a-i ajuta si pe acesti oameni sa-si realizeze obiectivele profesionale sau de cariera
⛔uitam ca suntem impreuna in asta – si la succese si la esecuri – si de multe ori ne bucuram impreuna, dar la esec doar unul e vinovatul
⛔nu ne tratam angajatii ca pe parteneri, ci ca pe simpli salariati, dar vrem implicare ca din partea unor asociati
Sunt disonante prea mari intre ceea ce oferim si ce asteptam, ca relatia asta sa functioneze sanatos, echilibrat.
⚠️Si tine minte ca practicile din cultura organizationala ies cu atat mai tare in evidenta cand alegi sa faci o comunicare interna care sa promoveze intens valorile pe care tu, de fapt, le incalci frecvent sau pe care nu esti dispus sa accepti ca nu le traiesti.
Asta nu-i doar pentru proprietari de companii si manageri, dar si pentru viitorii lideri care ne dorim sa fim.
Categories