Sunt companii care lucrează exclusiv cu departament intern de comunicare, sunt companii care lucrează doar cu agenții de comunicare și sunt companii care aleg să facă un mix între cele două, obținând atât disponibilitate permanentă și foarte bună cunoaștere a nevoilor organizaționale, cât și o agenție care să vină să completeze această expertiză și să le arate oamenilor din intern care mai sunt trendurile în piață și ce pierd din vedere în strategia de comunicare.
Oricare ar fi alegerea pe care ai făcut-o pentru businessul tău, află că nu e greșită, e vorba doar despre nevoi diferite în etape diferite din viața companiei pe care o conduci. Ce este însă important e să îți dai seama când ai epuizat toate resursele interne de creativitate, inovație sau chiar competență și e nevoie să ceri ajutorul unei agenții de comunicare sau unui consultant.
Las mai jos câteva situații care să te ajute să îți dai seama unde te afli:
1. Ești la început de drum și încă nu știi foarte bine de ce fel de servicii și instrumente de comunicare ai nevoie. Nu ai definit foarte clar care ți-e publicul țintă, în ce canale trebuie să comunici și de câte resurse umane sau financiare ai nevoie pentru a-ți realiza obiectivele;
2. Businessul tău a crescut și s-a dezvoltat atât de mult încât depășește capabilitățile tale interne la nivel strategic și de implementare;
3. Ai foarte multe proiecte de comunicare care au nevoie de armonizare, de un fir logic comun, dar nu știi cum să croșetezi această legătură. Un project manager de comunicare dintr-o agenție te-ar putea ajuta să pui ordine în tot ce se întâmplă și să se asigure că sunt realizate toate obiectivele, iar deadline-urile respectate;
4. Comunicarea brandului tău a întrat într-o fază de platou, în care parcă nimic interesant sau entuziasmant nu se mai întâmplă. Ai nevoie de o reîmprospătare;
5. Vrei să faci ceva special, un proiect nou, diferit, altceva, dar nu ai idei și nu știi de unde să începi;
6. Nu mai știi cum să ajungi într-un mod creativ la publicurile tale țintă și la clienți;
7. Vrei să treci la următorul nivel în comunicarea brandului tău, dar nu știi cum poți face asta și ce ar însemna în mod practic, la nivel de implementare;
8. Simți nevoia să faci lucrurile mai strategic, pentru că ai observat că de multe ori te pierzi în abordări tactice, în detalii nenecesare sau pierzi din vedere viziunea;
9. Ai nevoie de un bun comunicator pentru situații de criză, iar experiența oamenilor din intern nu este suficientă pentru complexitatea situațiilor cu care te confrunți sau frecvența acestor situații fură atenția departamentului tău de comunicare de la obiectivele strategice ale companiei.
Dacă te regăsești într-una dintre situațiile de mai sus și îți dorești să depășești acest blocaj temporar de comunicare, soluția poate fi să cauți o agenție sau un consultant de comunicare care să te ajute să îți clarifici nevoile și să te ajute să creionezi direcțiile.
Întotdeauna, atunci când nu mai știi ce să faci, soluția este să vorbești cu alți oameni, să ceri un sfat, poate să plătești o oră de consultanță. Ideea e să nu rămâi acolo blocat prea mult timp pentru că lucrurile în toate domeniile evoluează, dar mai ales în comunicare, iar stagnarea sigur nu face bine companiei tale.